پیراشکی گوشت

 

 مواد لازم خمیر:

 

خمیر جادویی دریا جان واقعا  یه خمیر راحت و خوبیه که  میتونید هم برا

 

پیراشکی هم پیتزا  هم نان وهر غذای خمیری که میخواهید درست کنید

 

استفاده کنید واقعا عالیه .

 

مواد لازم خمیر:

 

آرد                                          150گرم

 

کره آب شده تقریبا                     ۴۰ گرم

 

بکینگ پودر                               ۱۰گرم

 

نمک                                        یک چهارم قاشق چای خوری

 

ماست زده شده                         80 گرم

 

شکر                                        ۱۰گرم

 

طرز تهیه خمیر پیراشکی:

 

۱۵۰گرم آرد با قاشق سر صاف بخواهی اندازه بگیری ۱قاشق برابر

 

۴ گرم هست ولی‌ با پیمانه‌های درجه دار ۲۰۰میلیگرم می‌شه ۱۰۰گرم.

 

بکینگ پودر                      ۱قاشق چأی خوری۳گرم

 

شکر                             ۱قاشق نسبتا پر۱۰گرم

 

ماست زده شده              1  قاشق تقریبا ۹گرم و به میلی‌ لیتر ۸۰میلی‌

 

لیتر مساوی ۸۰گرم

 

نمک هم که معلوم بود

 

مواد لازم  مواد میانی پیراشکی:

 

گوشت چرخ كرده                    200 گرم

 

پياز                                      2  عدد

 

زردچوبه                                1 ق چ

 

رب گوجه فرنگي                     2 ق غ

 

زرشك                                  1  ق غ

 

جعفري خورد شده                 1 ق غ

 

نمك و فلفل قرمز

 

پياز رو خورد كرده و در روغن تفت ميديم  تا طلایی بشه ادويه ها

 

رو اضافه ميكنيم بعد  گوشت رو که با یه پیاز چرخ کردیم اضافه

 

ميكنيم و تفت ميديم تا زماني كه كمي قهوه اي رنگ شه.

 

رب گوجه فرنگي رو اضافه ميكنيم و اجازه ميديم 5 دقيقه با

 

حرارت متوسط جا بيافته در نهايت زرشك و نمك و فلفل رو

 

اضافه كرده ميچشيم اگر نياز بود چاشنيش رو تنظيم ميكنيم.

 

از روي حرارت برداشته و جعفري رو هم توش ميريزيم.

 

سطح كار رو آرد ميپاشيم و يك گلوله كوچك از خمير جدا كرده

 

و با وردنه نازك پهن ميكنيم.

 

با قالب گرد و يا يك ليوان خمير رو قالب ميزنیم و کمی  از مواد

 

داخلش میزاریم و خمیر رو تا میکنیم و با انگشت یا یه قاشق

 

چای خوری خیس شده دو لبه رو بهم میچسبونیم تا موقع

 

پخت باز نشه .

 

میتونید هم داخل روغن داغ سرخ کنید یا داخل فر بزارید. 

 

 

 

 

 

با ماکروویو اول درجه رو بزارید رو 200 درجه سانتی گراد تا گرم

 

بشه وقتی سینی  پیراشکی هارو گذاشتین درجه بزارید رو

 

180 درجه سانتی گراد بمدت 20 دقیقه.