تزیین کیک با خمیر دکور

مواد لازم:
سفیده تخم مرغ 2 ق غ خ
آرد 2 ق غ خ
پودر قند 1/5 ق غ خ
کره 1/5 ق غ خ
رنگ ژله ای ویلتون
طرز تهیه:
شنیده بودم که این طرح خیلی شکننده هست و حساس و
جرات درست کردنشو نداشتم برا همین همچین طرحی
انتخاب کردم مثلا عکس پسرمو کشیدم خوب عین خودش
که نشد
همه مواد یعنی سفیده تخم مرغ که 2 ق غ خ هست اول
میزنیم تا از لختگی در بیاد بعد با آرد که 2 ق غ خ هست و
پودر قند 5/1 ق غ خ هست و کره هم 5/1 ق غ خ هست
مخلوط میکنیم .
طرحی که میکشیم روی کاغذ روغنی میکشیم وهمون
کاغذ روغنی رو ته ظرف مورد نظر میندازیم کاغذ روغنی
دومی لازم نیست
من خودم کاغذ روغنی نداشتم رو کاغذ A4 طرحو کشیدم
بعد هر دو طرف کاغذ و خوب چرب کردم .
رنگ هایی که میخواهید برا طرح استفاده کنید رو با خمیر تون
مخلوط کنید البته اول خمیر رو به چند قسمت تقسیم کنید
بعد به هر قسمت رنگ دلخواه رو اضافه کنید
بعد با شکلات آب شده یا از خمیرها حاشیه طرح رو پر کنید
بعد بزارید داخل یخچال تا خوب سفت بشه و ببنده بعد داخل
طرحتونو با خمیر های رنگی مورد نظرتون پر کنید بازم بزارید
داخل یخچال تا خوب سفت بشن تقریبا تا 1 ساعت بمونه
در این فاصله مواد کیک و آماده کنید.
بعد طرح تونو از یخچال بیارید بیرون و آرام با کاغذ بزارید کف
قالب یا ظرفی که مواد کیک و قراره بریزید داخلش بعد مواد
کیک و آرام بریزید روی طرح. و بعد بزارید داخل فر.
. مثلا قسمت لبها و نوشته تولدت مبارک توی پخت پخش و
پلا شد که بعده پخت با شکلات آب شده دوباره روش نوشتم
و موهای سرشم با همون پر کردم.
در کل خیلی راحت بود.
اینجا طرحو کشیدم بخاطر نوشته تولدت مبارک کاغذ برعکس
کردم و بعد حسابی چربش کردم

اینجا طرحو با خمیر ها آماده کردم و میزارم داخل یخچال

اینجا طرحو از یخچال بیرون آوردم و منتقل کردم داخل ظرف مورد نظرم

اینجا از فر بیرون آوردم و داخل دیس برگردوندم

اینجا بعضی قسمتها خراب شده با شکلات آب شده پر کردم

خوب چطوره به نظرم خیلی تزیین خوبی برا کیک ها هستش.
سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .