نان زیتونی
نان زیتونی
با یه نان زیتونی خوشمزه در خدمت دوستای خوبم هستم فقط یه
نکته مهم و میگم این نون و اونایی میتونن بخورن که زیتون خور هستن
اگه زیتون دوست نداشتین اصلا درست نکنید
مواد لازم:
آرد به مقدار لازم

تخم مرغ 1عدد

ماست 4 ق غ خ

شکر 1 ق م خ
روغن مایع 2 ق غ خ

زیتون سیاه چرخ شده 100گرم

پکین پودر 1 ق غ خ

آب لیمو تازه 1 ق غ خ
جوش شیرین 1 ق م خ
طرز تهیه:
اول جوش شیرین رو با آب لیمو تازه مخلوط میکنیم تا کف کنه

بعد داخل ظرف دیگه ای تخم مرغ و ماست و روغن مایع و
شکر و 1 لیوان آرد و پکین پودر رو ریخته و مخلوط میکنیم.


بعد مخلوط جوش شیرین رو میریزیم و مخلوط میکنیم و الان
آرد رو کم کم میریزیم و مخلوط میکنیم تا حدی که خمیر
بدستمون نسچبه (اگه خمیر کمی چسبناک بود مهم نیست )
وقتی خمیر آماده شد روشو بپوشونید بزارید کنار البته این
خمیر احتیاجی به استراحت نداره

در این فاصله هسته زیتون های سیاه رو درمیاریم و خوب
چرخش میکنیم بعد کمی آرد روی سطح صافی میریزیم و
خمیر رو باز میکنیم

و زیتون چرخ شده رو روی خمیر پخش میکنیم و بعد از یه قسمت
شروع میکنیم به رول کردن

من خمیر رو کامل رول نکردم دو دور که رول کردم خمیر رو از
وسط با کارد نصف کردم و بعد به تکه های مساوی برش زدم.

بعد با مخلوط زرده تخم مرغ و روغن زیتون رومال کردم و کمی
کنجد ریختم و در ماکروویو بمدت 20 دقیقه گذاشتم پخت .
ماکروویو رو 15 دقیقه با درجه 250 درجه سانتی گرادقبلا
گرم کرده بودم (کانوکشن)بعد درجه رو آوردم رو 200 درجه
سانتی گراد بمدت 20 دقیقه گذاشتم تا بپزه.

اینم بعد از پخت


سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .