ترشی فلفل قلمی تلخ

 

سلام به دوستای خوبم الان فصل فلفل قلمی خوشمزه

 

هست هم تلخ و هم شیرینش تو بازار موجوده.

 

من از این فلفل ها جدا جدا ترشی میزارم خیلی هم

 

خوشمزه میشه.

 

 

فلفل قلمی تلخ

 

 

ساقه کرویز یا کرفس

 

 

سیر

 

 

سرکه

 

 

نمک

 

 

طرز تهیه:

 

 

 

فلفل های تلخ رو شسته وبعد داخل قابلمه آب ریخته میزاریم

 

بجوشه بعد فلفل های تلخ شسته رو میرزیم داخش تا

 

بمدت 10 ال 15 دقیقه بجوشه و کمی از تلخیش گرفته بشه

 

بعد میریزم داخل آبکش و میزاریم کنار

 

 

 

چند حبه سیر رو هم پوست گرفته و شسته کنار بزارید

 

 

 

چند حبه سیر هم پوست گرفته و شسته کنار بزارید

 

 

ساقه کرویز یا کرفس رو هم پاک کرده و خرد کرده شسته

 

کنار بزارید

 

الان در ظرف مورد نظرتون یه ردیف ساقه سبزی و یه ردیف

 

فلفل و چند حبه سیر بزارید

 

 

 

 

 

 

اینکار رو ادامه بدید تا همه موادتون تموم بشه

 

 

بعد کمی روی موادنمک و شکر بریزید

 

 

 

و بعد سرکه اضافه کنید و در ظرف رو محکم کنید و بزارید

 

تا 20 الی 30 بعد نوش جان کنید.