دسر ورمیشل پاکستانی لایه               

 

این دسر خوشمزه رو  تو ماه رمضان درست کرده بودم  دیدم

 

تو آرشیو عکسام جا مونده برا همین الان گذاشتمش

 

 

 

 

 

مواد لازم:

 

ورمیشل                        1بسته

 

 

 

شکر   

              

 

 

روغن مایع                      کمی

 

کره                              50گرم

 

گردو                             1 پ

 

گلاب                             کمی

 

مواد لازم برا کرم:

 

شکر                                4  الی 5 ق غ خ 

 

 

 

نشاسته                          1ق غ خ

 

 

آرد                                  2 ق غ خ

 

 

 

زرده تخم مرغ                    1عدد

 

شیر                                4ل

 

 

 

وانیل                               کمی

 

خامه                               2ق غ خ

 

طرز تهیه:

 

ورمیشل هارو خرد کرده و در قابلمه در روغن تفت میدیم تا رنگش

 

تغییر کنه و قهوه ای بشه 

 

 

بعد شکر و گردو را اضافه می کنیم و باز  تفت میدیم

 

 

 

 بعد کمی گلاب اضافه می کنیم و میزاریم تا بجوشه وقتی

 

کمی به روغن افتاد حرار رو خاموش میکنیم

 

 

 

 

 

در این فاصله  شیر رو با شکر و وانیل مخلوط میکنیم و میزاریم

 

رو حرارت ملایم

 

 

 

در ظرف دیگه نشاسته و زرده تخم مرغ رو با آب هم میزنیم

 

در قابلمه ای جدا آرد رو با کره داغ شده تفت میدیم  تا حدی که

 

بوی خامی آرد از بین بره بعد شیر و شکر گرم شده رو بهش

 

اضافه میکنیم و هم چنین نشاسته حل شده با تخم مرغ.

 

و با حرارت ملایم مرتب هم میزنیم تا به غلظت ماست برسه

 

و حالت حبابی بجوشه که دیگه آماده هست.حرارت رو خاموش

 

میکنیم وقتی کمی خنک شد خامه رو اضافه میکنیم و هم میزنیم

 

در ظرف مورد نظرمون یک لایه از ورمیشل رو میریزیم و خوب

 

فشرده ش میکنیم

 

 

 

بعد یه لایه از این کرم رو میریزیم و میزاریم تاکمی خودشو بگیره

 

 

 

 

بعد دوباره  ورمیشل باقی مانده رو میریزیم روی کرم و میزاریم

 

تا 5 الی 6 ساعت بمونه بعد سرو کنید

 

 

 

 

تو عکس پایین سه لایه خوب دیده میشه

 

 

عکس های پایینی هم بعد از برش