دسر ورمیشل پاکستانی 3 لایه
این دسر خوشمزه رو تو ماه رمضان درست کرده بودم دیدم
تو آرشیو عکسام جا مونده برا همین الان گذاشتمش


مواد لازم:
ورمیشل 1بسته

شکر

روغن مایع کمی
کره 50گرم
گردو 1 پ
گلاب کمی
مواد لازم برا کرم:
شکر 4 الی 5 ق غ خ

نشاسته 1ق غ خ

آرد 2 ق غ خ

زرده تخم مرغ 1عدد
شیر 4ل

وانیل کمی
خامه 2ق غ خ
طرز تهیه:
ورمیشل هارو خرد کرده و در قابلمه در روغن تفت میدیم تا رنگش
تغییر کنه و قهوه ای بشه

بعد شکر و گردو را اضافه می کنیم و باز تفت میدیم

بعد کمی گلاب اضافه می کنیم و میزاریم تا بجوشه وقتی
کمی به روغن افتاد حرار رو خاموش میکنیم


در این فاصله شیر رو با شکر و وانیل مخلوط میکنیم و میزاریم
رو حرارت ملایم

در ظرف دیگه نشاسته و زرده تخم مرغ رو با آب هم میزنیم
در قابلمه ای جدا آرد رو با کره داغ شده تفت میدیم تا حدی که
بوی خامی آرد از بین بره بعد شیر و شکر گرم شده رو بهش
اضافه میکنیم و هم چنین نشاسته حل شده با تخم مرغ.
و با حرارت ملایم مرتب هم میزنیم تا به غلظت ماست برسه
و حالت حبابی بجوشه که دیگه آماده هست.حرارت رو خاموش
میکنیم وقتی کمی خنک شد خامه رو اضافه میکنیم و هم میزنیم
در ظرف مورد نظرمون یک لایه از ورمیشل رو میریزیم و خوب
فشرده ش میکنیم

بعد یه لایه از این کرم رو میریزیم و میزاریم تاکمی خودشو بگیره

بعد دوباره ورمیشل باقی مانده رو میریزیم روی کرم و میزاریم
تا 5 الی 6 ساعت بمونه بعد سرو کنید


تو عکس پایین سه لایه خوب دیده میشه

عکس های پایینی هم بعد از برش


سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .