دسر باواریا با ژله
دسر باواریا با ژله
این دسر باواریا رو قبلا درست کردم تو آرشیو عکسام بود
مواد لازم:
شكر ............ 6-8 قاشق غذاخوري
پودر ژلاتين ......................... يك قاشق و نصفي ( غذاخوري)
شير.................................. 2 پيمانه و نصفي
زرده تخم مرغ .................... 4 عدد
خامه...................... 1 پيمانه
وانيل ................................ نصف قاشق چايخوري
طرز تهیه:
پودر ژلاتين را به روش بن ماري آماده مي كنيم.
به اين صورت كه پودر ژلاتين را با مقداري آب جوش مخلوط و
روي بخار كتري مي گذاريم تا کاملا حل بشه.
زرده تخم مرغ را از سفيده جدا مي كنيم سفیده رو کنار
میذاریم و زرده تخم مرغ رو در ظرف دیگه باهمزن می زنیم.
سپس شکر رو اضافه می کنیم و هم مزنیم
و بعد وانیل رو اضافه می کنیم وهم می زنیم بعدشیر رو جدا داغ میکنیم

بعدش آرام آرام موادمون به شیر اضافه می کنیم و مرتب هم
می زنیم .سپس بمدت 2دقیقه روی حرارت ملایم روی اجاق هم
می زنیم تا موادمون کمی غلظت پیدا کنه.


و سپس از روی اجاق برمیداریم وقتی کمی خنک شد خامه
رو اضافه کنید و خوب مخلوط می کنیم ودست آخر ژلاتین آب
شده رو اضافه می کنیم.وخوب مخلوط می کنیم.
برای اینکه خوشگل تر بشه اول ته قالب از ژله طالبی که
کمی رنگ ژله ای سبز بهش اضافه کردم تا پر رنگتر بشه
ریختم گذاشتم تا خودشو بگیره بعد کمی از کرم رو ریختم
و دوباره گذاشتم خودشو بگیره بعد کمی به کرم باواریا
نسکافه اضافه کردم و خوب مخلوط کردم و یه ردیف از اون
ریختم و بعد بقیه کرم واریا رو ریختم گذاشتم یخچال تا کاملا
خودشو بگیره .
در این فاصله ژله هندوانه رو جدا درست کردم ریختم داخل
سینی وقتی خودشو گرفت قالب زدم و برا تزیین کرم استفاده
کردم.


سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .