آبغوره

همه دوستای خوبم میدونن که از آبغوره برا آش و سالاد و خورشت ها
میشه استفاده کرد.
وبعضی ها برا پایین آوردن کلسترول و فشار خون و چربی ازش استفاده
میکنن و اینکه خاصیت خنکی و سردی داره .
غوره هارو بعد دون کردن و شستن دادم همسر محترم بردن بیرون و
آبشو گرفت آورد.

ما معمولا غوره رو میجوشونیم اگه نجوشونیم بعد از ریختن داخل بطری
پلاستیکی میزاریم جلو آفتاب تا آخر تابستون بمونه تا رنگش سرخ بشه.
عکس پایینی نجوشوندم
تو عکس پایینی گذاشتم بمدت 1 ساعت با حرارت ملایم بجوشه
تو عکس پایینی فرق جوشنده شدشو با جوشونده نشده شو میبینید

تو عکس پائینی لیوانی که رنگش قزمز تره از آبغوره پارسالی هست
که هم جوشنده بودم وهم بعدا گذاشتم جلو آفتاب موند که خیلی
ترش و خوشمزه شده بود.

فقط یه نکته مهم اینکه اگه خواستین جلو آفتاب بزارید حتما آبغوره رو بریزید
داخل ظرف های پلاستیکی چون اگه داخل شیشه بریزید و بزارید جلو آفتاب
منفجر میشه .هیچوقت یادتون نره خیلی حساسه.
سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .