ترشی آلبالو
ترشی آلبالو
مواد لازم:
آلبالو بدلخواه
سرکه
نمک بدلخواه
شکر بدلخواه
طرز تهیه:
آلبالوها رو از ساقه جدا می کنیم و می شوریم و میریزیم داخل
آبکش تا آبش خوب بریزیه .

سپس آلبالوها را داخل شیشه ریخته و لابه لای آن کمی شکر
و نمک بریزید .


در این مرحله هم میتونید سرکه خالی بریزید و یا کمی آب را
بجوشانید و بعد سرکه اضافه کنید و یه جوش که زد خاموش کنید
وقتی خنک شد روی آلبالوها بریزید
در شیشه را طوری ببندید که هوا داخل آن نفوذ نکند .
البته من خودم آب نمی ریزم و سرکه خالی استفاده می کنم.



البته درصد سرکه 2 برابر باشه بهتره شکر می ریزیم که اگه
سرکه خیلی تند و تیزه ملایمش کنه...مطمئن باشین شیرین نمیشه.

+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ساعت 19:33 توسط پارانزیم
|
سلام این وبلاگ و بعنوان دفتر آشپزی برا خودم باز کردم و دوست دارم هرچیزی رو یاد گرفتم درست کنم و عکسشو اینجا بذارم و تا حالا هرچی یاد گرفتم از مامان گلم و نت هست و عاشق سایت های آشپزی هستم از الان بگم من شف نیستم عاشق تنوع و یادگیری هستم .