ترشی آلبالو

 

مواد لازم:

 

آلبالو                             بدلخواه 

 

سرکه

 

نمک بدلخواه

 

شکر بدلخواه

 

طرز تهیه:

 

آلبالوها رو از ساقه جدا می کنیم و می شوریم و میریزیم داخل

 

آبکش تا آبش خوب بریزیه  .

 

          

سپس آلبالوها را داخل شیشه ریخته و لابه لای آن کمی شکر

 

و نمک  بریزید .

 

 

 

در این مرحله هم میتونید سرکه خالی بریزید  و یا کمی آب را

 

بجوشانید و بعد سرکه اضافه کنید و یه جوش که زد خاموش کنید

 

وقتی خنک شد روی آلبالوها بریزید 

 

در شیشه را طوری ببندید که هوا داخل آن نفوذ نکند .

 

 

البته من خودم آب نمی ریزم و سرکه خالی استفاده می کنم.

 

 

 

 

البته درصد سرکه 2 برابر باشه بهتره شکر می ریزیم که اگه

 

سرکه خیلی تند و تیزه ملایمش کنه...مطمئن باشین شیرین نمیشه.