پای سیب

 

 

 سيب زرد                                      ‌2 تا 3 عدد

 

دارچين                                          يك قاشق مرباخوري

 

تخم مرغ                                        3 عدد

 

روغن جامد يا كره                             100 گرم

 

شكر                                              يك پيمانه، سرخالي

 

وانيل شكري                                    يك چهارم قاشق مرباخوري

 

شير                                               يك سوم پيمانه

 

آرد                                                 يك و نيم پيمانه

 

بيكينگ پودر                                      يك قاشق مرباخوري

 

عسل                                               2 ق غ خ

 

طرز تهیه:

 

 زرده و سفيده تخم مرغ را از هم جدا كنيد. سفيده را با

 

همزن بزنيد تاكاملاً سفيدو پوك شود و آن را كنار بگذاريد. شكر،

 

زرده و وانيل را با هم مخلوط كرده وهم بزنيد سپس روغن و شير را

 

به آن اضافه كنيد. آرد راالك كرده و به مخلوط بالا اضافه كنيد. در انتها

 

سفيده تخم مرغ را اضافه كرده و به آرامي هم بزنيد.

 

سيب را پوست كنده و حلقه حلقه كنيد

 

عسل و دارچین رو با هم مخلوط گنید

 

ظرف كم ارتفاعي را از قبل چرب كنيد و كمي آرد بپاشيد. نيمي از

 

مواد را در ظرف بريزيد و سيب ها را روي آن قرار دهيد و روی سیب ها

 

رو با مخلوط عسل و دارچین بپوشانید مجدداً روي آن ها را با مابقي بپوشانيد.

 

ظرف را بدون درپوش به مدت 15 تا 20دقيقه با تركيب 180 گرم درجه ي

 

سانتي گراد و مايكرو180 وات(20 % يا حداقل) در دستگاه بگذاريد

 

(تركيب كانوكشن و مايكرو).

 

- زماني كه دستگاه مايكروويو فقط با كليد كانوكشن كار مي كند

 

مانند فر گازي عمل مي كند، به شرطي كه فقط از كليد كانوكشن

 

استفاده كنيد. در اين صورت مي توان ظرف كيك را به مدت 20 تا

25

دقيقه با 180 درجه سانتي گراد در دستگاه گذاشته و از ظرف فلزي

 

هم استفاده كنيد.